יום שני, 28 במרץ 2016

"קרא – קרא - קרא", קרא ברוך העורב


פרשת חיים רמון הקצינה והפרקליטות מסמלת את הסדק הראשון שהבקיע את סכר האמון בפרקליטות. סדק שממנו החלה ההדרדרות, עד שהסכר נפרץ ולא ניתן היה לעצור את שטף הפרשיות "התמוהות" שפרצו ממנו ושינו את דעת הקהל לגבי יושרת הפרקליטות והבעייתיות בקשריה עם מערכות השפיטה.
ברוכי קרא לאורנה
השיא הנוכחי של השטף ההורס הזה הם סדרת הכתבות שהכינה גב' בן דור, שהוקרנה בערוץ 10 למרות ניסיונות הפרקליטות למנוע את השידור, בין היתר באמצעות ברוך קרא הכתב המשפטי הקבוע של ערוץ 10. נסיונות אלה נכשלו לשמחתנו ועל כך מגיעה לערוץ הברכה.
לא בכל פרשה נמצא עיתונאי בכיר שמוכן להסתכן ולצאת ממנה "שמוק!" כאשר הוא מתגייס בכל כוחו, כדי להגן על "האתרוג" ששמר עליו מכל משמר, ושסיפק לו עדיפות ואולי בלעדיות בחשיפת פרשות נחקרות שלפרקליטות היה אינטרס כזה ואחר לפרסמן ברבים.
לכן לא במקרה פרסם ברוך קרא בארץ של יום ששי האחרון את רשימתו המבקרת את הסדרה של בן דור ולא במקרה בחר ברוכי להתמקד דווקא באותה פרשת חיים רמון הזכורה והידועה לשמצה.
אם יש משהו לא מאוזן בסדרה של בן דור הרי זה התגובה המועטה של הפרקליטות לדברים שהועלו ע"י בכירים שאינם ידועים כמתלהמים בדרך כלל, שרי משפטים לשעבר כמו יוסי ביילין, ופרידמן ושופטים בדימוס  ועורכי דין. הפרקליטות העדיפה כנראה להחרים את בן דור ולחסוך מעצמה את אי הנעימות שמחייב עימות ענייני מול טענות קשות.
ברוך קרא יוצא מגדרו כדי להגן על התנהלות הפרקליטות ומערכת המשפט בפרשת חיים רמון, ומנסה להוכיח "באותות ומופתים" שהפרקליטות נהגה בסדר, בתום לב ובשויון משפטי כלפי חיים רמון, לא הייתה רשאית לנהוג אחרת דווקא משום שמדובר כאן באישיות בכירה, ובודאי שלא נהגה כאן  בעודף מוטיבציה כדי לתפור לחיים רמון תיק פלילי. וכך הוא גם מבטל היום! לאחר שכבר חווינו כמה החלטות "תמוהות" של הפרקליטות שהקלו עם בכירים ומקורבים, אם ע"י מסמוס בטיפול בתיקים, ועם בסגירתם בתרוצים "אפורים". ברוכי החביב יוצא בחריפות נגד בן דור על שהעזה לראיין ולשדר דברי נאשם ומורשע כמו חיים רמון ולהציבו במעמד שויוני מול מאשימו ומרשיעו!...
במקרה של חיים רמון שמאז ההסתדרות, רכש לעצמו "בעמל" שם של "מחרב מערכות" ידוע וקל דעת, שאין לו את היכולת או את הסבלנות לבנות מערכות חלופיות. כי כידוע קל מאד להרוס וקשה מאד לבנות מחדש. במקרה הזה, עם כל "הסכנה" שרמון יהרוס גם את מערכת המשפט! עם כל הצער שבדבר, זה לא היה עניין משפטי כי זה לא היה ארוע פלילי! והיום אנחנו כבר יודעים,  שהפרקליטות ברצותה,  יודעת להקל בפשעים חמורים בהרבה, ואת זה חייבים להזכיר כאן שוב לברוך קרא, היוצא בקריאה גדולה למען שולחיו.
מחרב ידוע שלא בונה...
לא היו כאן לא ניצול מרות של בכיר, לא חיזור מטריד, לא רצון לאונס, לא ניסיון לאונס, לא מערכת יחסים אסורה ולא חשד לאתנן תמורת קרבה ו/או יחסים אסורים.                                     
היתה כאן קצינה צעירה "שנהנתה להתחכך" ללא כוונות מיניות, מקרבתו של בכיר ומשפיע פוליטי, שבקשה להצטלם אתו למזכרת פרידה, ורמון כמו רמון "השולף" שככל הנראה היה "בהיי" מסיבה כל שהיא, ברגע של גאוה וחולשה גברית התנשק אתה בהסכמתה! ודחף את לשונו לפיה שלא בהסכמתה! לה לא היו כוונות מיניות מלבד ידידות וחיים רמון בחולשתו הגברית המטומטמת, כנראה חשב שהחדרת לשונו תעורר בה איזה גאווה נשית או לאומית נוספת.
זה כנראה מה שהיה. הבחורה נדהמה, וכנראה גם נעלבה וסיפרה על כך למי שסיפרה.
אין היום חולק על כך, שהבחורה לא התכוונה להגיש תלונה מיוזמתה ונגררה אל תוך התהום המשפטית הזאת ע"י אחרים בעלי אינטרסים זרים לחלוטין לזו של הבחורה.
זה היה כל הסיפור ברוכי! ורק על זה התנהלה תביעה נמרצת מאד, ועל זה מבקר המדינה גם אמר את דברו!
על זה אתה מתגייס וקורא כעורב, גם היום לאחר כל האיפה ואיפה, כדי להגן על מחדלה של המערכת המשפטית, שאותה אתה כנראה משרת, ובכך אתה רק עושה לה שרות דוב!....


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה