יום שלישי, 12 ביולי 2016

הקרב האבוד של מירי.

מזרחית עם חיוך רחב ולא מסוים
מירי היא בראש ובראשונה אשה יפה עם חיוך רחב צחור שיניים אוטומטי, ולאחר מכן היא אשה רגשנית אימפולסיבית וצפויה, ולאחר כל זה מסתבר, שהיא מזרחית, מונעת מרגש נחיתות שורשי שיצר אצלה צורך עז להיות נאהבת ולהיות מקובלת. אלה הן תכונות שמקשות על חייה של פוליטיקאית בעיקר אם היא מתכננת לרוץ למרחקים ארוכים.
אשכנזייה ימנית אליטיסטית
בעד עצמה
קריקטורה שמדברת
איילת שקד מבחינות רבות היא היפוכה של מירי רגב. איילת היא אשה יפה שנתברכה בעיניים נוגות ומסתוריות. היא קמצנית בחיוכים בכלל ורחבים בפרט בהיותה מודעת ליופייה היא מקפידה לשמור על ריחוק, מה שמעורר במתבונן סקרנות
וסוג של הערכה מקדמית. אם יש בה מידה של רגשנות, היא מצליחה להסתירה היטב,  היא עצורה תמיד נראית בשליטה ולכן פחות צפויה. אם היא תזיל דמעה היא תעדיף להסתיר מעיני המתבונן. בקיצור "האשכנזייה  החכמה הטיפוסית המתנשאת" השקולה והשולטת. עם תכונות אלה יהיה לה קל לרוץ למרחקים ארוכים בפוליטיקה הגברית הישראלית.
עם כניסתה של מירי לתפקידה הראשון כשרה, היא עשתה טעות גורלית לפוליטיקאית, באימפולסיביות רגשנית היא הכריזה "מלחמה" על האליטות "הישנות" מבלי שטרחה לגבש אסטרטגיה ואף לא טקטיקה ומבלי שבחנה את איכות "הצבא" שעומד לרשותה. טעות קריטית שכל "מצביא/ה" מתחיל/ה היה/תה נמנע/ת ממנה/ו!
הכרזת המלחמה על אליטות התרבות והחברה, מבלי לייצר לייצג ולהציג תרבות חלופית בעלת איכות ראויה שעומדת מאחריך זה מעשה חסר סכויי ולכן גם חסר אחריות. פוליטיקאים אינם מסוגלים לייצר אליטות! בטח לא בהבל הפה!  וודאי שלא כדי "לתקן עוולות עבר ותחושות קיפוח". אליטות אמתיות שורשיות נוצרות או מייצרות את עצמן. לפוליטיקאי ממוצע נעדר חזון וסבלנות יכול אולי להזרים כספים ציבוריים לסקטורים חברתיים ולקצץ כספים מסקטורים אחרים, אך אין את הכוח להפוך סקטורים כאלה לאליטות מוכרות. אליטה מוכרת, נבחנת ביכולת ההישרדות שלה כאליטה לאורך הזמן, למרות חלופי שלטון וחלופי פוליטיקאים. אליטה נעשית למוכרת לאורך הזמן, משום שהיא מתנהגת כאליטה ומשום שרוב הציבור רואה בה, משום שהתרגל לראות בה אליטה.
גורשה מהאליטה בהעדר התאמה.
מגדרי האשכנזים בכלל, והחילוניים בפרט, התקבעו בתודעה כאליטות בראש ובראשונה בזכות מעשי אבותיהם, ובזכות היותם ממשיכים מוצהרים ומזוהים עם ההשקפות ומעשי אבותיהם. ובנוסף לכך ולא פחות משמעותי, הבנים או הנכדים או היום כבר הנינים, למרות שבעצמם  לא עשו מהפכות, מזדהים ומזוהים עם השקפת עולם ותרבות עולמית מהפכנית מחוננת, המודרנה והחילונית במשמעותה הרחבה!
מירי רגב לא באה ממקום אליטיסטי או מהפכני או מחדש. היא באה ממקום של נחיתות של תיקון "עוולת", משאיפה לשמר לפחות חלק מהמיושן מהמסורתי ומהמזרחי שחושש מהמודרנה.
מותקפת אך מחובקת ע"י האליטה למרות 
מלחמתה המוכרזת הבלתי מתוכננת באליטת המודרנה, גרמה לה נזק פוליטי עצום לטווח הארוך, כי היא נאלצה לחשוף לציבור בכלל ולקולגות שלה בפרט, את מה שהתאמצה והצליחה להסתיר שנים רבות, את מה שהיא באמת! מי כמו הקולגות שלה יודעים שפוליטיקאים החושפים את עצמם באמת גוזרים על עצמם כליה פוליטית. לכן היא תזכה לאהבה ואמפתיה  במרכז הלכוד, אבל לזלזול ולבוז מצד הפוליטיקאים הבכירים והקולגות שלה. לא רק משום שהם מבינים שזה קרב אבוד
אלא משום שמעשיה והצהרותיה יתבררו ויוצגו לציבור כפופוליזם רעשני זול שלא יצמיח דבר ממשי ובוודאי שלא יצמיח אליטה חדשה.
לכן עוד צפויים לנו ממנה מופעים דומעים וכואבים, כמה חבל עליה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה